۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۵۲

تلاش بهرام رادان برای ایفای نقش خبرنگار/ مدیر ارشاد به پشت‌صحنه «حکایت عاشقی» رفت

تلاش بهرام رادان برای ایفای نقش خبرنگار/ مدیر ارشاد به پشت‌صحنه «حکایت عاشقی» رفت

محمد احسانی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در روند بازدیدهای خود از پشت‌صحنه فیلم های سینمایی از پشت صحنه فیلم «حكايت عاشقی» به کارگردانی احمد رمضان زاده بازدید و با عوامل این فیلم درباره روند تولید آن گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد احسانی در بخشي از سخنان خود با اشاره به خاستگاه تمدن و سبقه فرهنگی مردم كردستان از آنان به عنوان يكی از اصيل ترين اقوام ايراني ياد كرد.

وي تاكيد كرد: يكی از سياست هاي سازمان سينمايي استفاده از ظرفيت وقايع و حوادث جنگ تحميلي در سوژه ها و فيلمنامه ها است. اين فيلم نيز از آن جا كه يادآور مظلوميت مردم بی‌دفاع حلبچه و روابط انساني و برادرانه مردم ايران با آن ها است و همچنين گوشه ای از جنايات رژيم بعثی عراق و حاميان غربی شان را نشان می‌دهد، جزو اولويت های مضموني سازمان سینمایی است كه اميدواريم با تلاش دوستان شاهد محصول خوب و دارای ارزش های سينمايی باشيم.

در اين ديدار آزيتا موگويی مديرتوليد و احمد رمضان زاده كارگردان این فیلم در مورد روند اجرايی كار توضيحاتي ارائه كردند.

موگويي با اشاره به سنگينی پروژه هاي جنگی گفت: بخش هايی از كار در فرانسه و بخش هایی در حلبچه فيلمبرداری خواهد شد كه مشغول هماهنگی های لازم هستيم، بخشي از كار را با دكورهای بسيار دقيقی كه مشکین مهرگان انجام داده پيش می‌بريم.

در ادامه، احمد رمضان زاده نيز يادآور شد: تمام تلاشمان را كرديم كه فضاي دهه 60 و 70 را بازسازی كنيم و اتفاقات آن مقطع زمانی را همان طور كه رخ داده است اجرايی كنيم. بخش هايی از فيلم را درمكان های واقعی اين فاجعه عظيم قرن فيلمبرداری خواهيم كرد. هم چنين اكثر بازيگران به گويش كردی مسلط  است، تا بخش رئاليسم كار به نحو مطلوب در فيلم نمايان شود.

وی اضافه كرد: بهرام رادان در نقش خبرنگار فيلم بسيار با انرژی حضور دارد و تمام تلاش خود را براي پيدا كردن نقش و نزديكی با فضای آن سال ها و فيلم انجام می‌دهد.

در پايان اين ديدار محمد احسانی گفت: امیدوارم امسال جشنواره متفاوت و متنوعی را به لحاظ موضوعی شاهد باشیم.

«حکایت عاشقی» با فیلمنامه‌ای از احمد رمضان زاده، قصه عشق یک خبرنگار ایرانی به یکی از آوارگان شیمیایی حلبچه، يك درام عاشقانه‌ای در بستر فجايع بمباران شيميايي عراق است.

بهرام رادان، قطب الدين صادقی، شيلان رحمانی و جمعی از بازيگران تئاتر كرد در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. در بخش‌های پايانی اين بازديد، یکی از سکانس های این اثر سینمایی كه در بيمارستان اتفاق می افتد فیلمبرداری شد.

 

کد خبر 2366473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha